zondag 5 april 2015

Van De Kust Naar De Woestijn



Week 11 - Dag 70, Zondag 29 maart 2015 @ Cartagena
Op de een of andere manier vliegen de dagen voorbij. We besluiten dan ook om pas morgen weer verder te gaan. Op de camperplaats zijn we druk in de weer met wassen, en het internet. Harmon legt per e-mail contact met verschillende community’s en ik ben mijn route langs de kust verder aan het uitstippelen. Vanwege mijn schrijfwerk en het mooie weer zal ik nog een tijdje alleen langs de kust blijven rijden. Harmon gaat via de kortste route naar de community in de buurt van Grenada. Vanaf morgen zullen we dan ook weer ieder onze eigen route gaan volgen.   


Dag 71, Maandag 30 maart 2015 @ Playa la Hiquerica
Met veel vertraging vertrekken we uiteindelijk van de camperplaats in Cartagena. We doen nog wat boodschappen, drinken wat en nemen dan afscheid. Het is altijd lastig om van mooie plaatsen afscheid te nemen en zo is het ook met mooie mensen...

Ik word al snel beloond voor mijn keuze om langs de kust te blijven rijden met mooie vergezichten op de zee. Tegen het einde van de middag stop ik in Aguilas. Ik loop van naar het strand en drink koffie op de boulevard. In het centrum staan overal borden verboden voor campers, dus erg welkom voel ik me niet dus ga ik weer op weg. Tijdens de rit zie ik een plek aan het water, Ik besluit daar een kijkje te gaan nemen.
Het blijkt een hele mooie plek, waar de camper tot dicht bij het strand kan staan met uitzicht over zee. Als ik uitstap heb ik direct contact met een Duitse buurman. Niet veel later krijg ik gezelschap van een Engelse buurman. Hij helpt me met een aantal dingen in de computer. Ik vind het gezellig, maar ik merk dat ik er behoefte aan heb om weer even alleen te zijn. Ik zet de Engelsman buiten, met het excuus dat ik nog moet werken. Wat uiteindelijk ook zo is.
             
Dag 72, Dinsdag 31 maart 2015 @ Hiquerica
Zodra ik wakker wordt rol ik mijn gordijntje omhoog. Het uitzicht is adembenemend, zo mooi. Vlak boven de zee gloeien de kleuren oranje, wit, en blauw de lucht. Het is een warme dag, dus doe ik een Pilates workout op het strand. Daarna zet ik mijn stoeltjes buiten en ga ik aan het werk met uitzicht op het strand en de zee. 
In de middag werk ik liggend aan het strand en maak ik een wandeling over de heuvels langs de kust. Ik kom langs hoge rotsen en kleine strandjes en ik vind een heleboel prachtige kristallen. Na de wandeling merk ik dat ik wel weer voldoende zon heb gehad, voor vandaag. Ik vermijd het strand en zoek bij de camper een schaduwrijk plekje op, waarin ik verder ga met schrijven. 


Na het avondeten wandel ik naar de andere baai. De kleuren van de zee zijn bij de ondergaande zon fantastisch mooi. Ik geniet tijdens de wandeling van de rust en stilte. Door stoïcijns in mijn computer verdiept te blijven wanneer iemand me groet, lukt het me om de avond alleen door te brengen. Alleen op die manier krijg ik de tijd om te schrijven. Ik reis dan misschien wel in mijn eentje, maar vaak krijg ik nauwelijks de kans om alleen te zijn...

Dag 73, Woensdag 1 April 2015 @ @ Villaricos
Na mijn ochtend workout op het strand maak ik de camper rijklaar. De hele route langs de kust is waanzinnig mooi en ik geniet volop van het rijden. In de middag kom ik langs een dorpje en zie ik aan het strand zo’n 20 campers staan. Ik bedenk me geen moment en parkeer mijn camper. Als ik richting het dorpje wandel kom ik langs de Engelse buurman van de vorig plek, hij blijkt toevallig ook hier te zijn.

Villaricos is een leuk dorpje met een klein haventje en zeer verschillende stranden. Het ene strand is alleen maar kiezels, het andere heeft zwart zand (Playa Negro) en waar de campers staan is het zand prachtig goudgeel. In de middag werk ik op het terras met wifi en bij de camper, waar ik verder schrijf aan mijn boek. Voor het avondeten mis ik nog een aantal ingrediënten dus besluit ik het dorpje in te lopen voor boodschappen.
Ik check het internet en op het terras waar ik zit, zit ook een Belgische wielerploeg. Al snel is het een dolle boel. Elke keer als ik weg wil gaan, staat er weer een nieuw glas wijn voor mijn neus. Uiteindelijk gaat een van de dames met me mee om te eten, in de camper. Na het eten en extra glaasjes wijn, breng ik Marleen terug richting het dorp. Half zwalkend van de wijn, spreken we af om de volgende ochtend samen te trainen.               
  
Dag 74, Donderdag 2 April 2015 @ Villaricos
Marleen stuurt me om 9:00 uur al een bericht over de Power Walk. Niet veel later gaan we dapper op pad. Het tempo is niet al te hoog, maar het is fijn om even uit te waaien. Na de lunch zoek ik het internet weer op. In de namiddag komt de Engelse Jeff langs. Mijn ‘huishoud accu’ werkt niet goed en al snel word er door een aantal mannen aan gesleuteld. Draden worden vervangen enz. maar helaas helpt het niet. Ik krijg een telefoonnummer van een monteur die beloofd om er maandag naar te kijken. Ik zal dus nog even in deze omgeving blijven.



Dag 75, Vrijdag 3 April 2015 @ Vera
Vanwege de niet werkende huishoudaccu zit ik bijna zonder stroom, dus ga ik naar een camperplaats, waar ik op de 220 kan inpluggen. De keuze naar welke ik zal gaan is snel gemaakt, want zowel de beoordelingen in de app. als de beoordelingen van de camperaars om me heen zijn laaiend enthousiast over het Auto Caravana park in de woestijn. 
Eerst ga ik richting Vera om een aantal inkopen te doen. Zodra ik het stadje in rij, loop ik vast in de paasprocessie. Er zit niets anders op, dan te parkeren en te gaan kijken. Het hele dorp is uitgelopen en iedereen loopt er op zijn Paasbest bij. Ik vind het maar een soort van rare carnavalsoptocht die processies, maar dat zal wel aan de cultuur verschillen liggen... 

De camperplaats AC Indalo, Aerea de Autocaravanas, is super de luxe. Alle voorzieningen zijn er en nog veel meer. Er zijn geweldige douches, twee fitnessruimtes, tennisbanen, een restaurant en het is er heerlijk rustig. Ik bevind me hier in de enige (semi-)woestijn van Europa, in een door bergketens omsloten steppeachtig gebied met een geheel eigen planten- en dierenwereld. Ik zal het hier best de paasdagen kunnen uithouden.
Dag 76, Zaterdag 4 April 2015 @ Cuevas del Almanzora, Almería
De volle maan zorgt ervoor dat ik het grootste deel van de nacht wakker ben. Ik weet inmiddels dat ik daar gevoelig voor ben en blijf dus maar schrijven tot diep in de nacht. Van mijn goede voornemen om ‘s morgens naar de fitnessclub te gaan komt daardoor niets. Ik zet mijn stoeltjes buiten en het zonnescherm uit en blijf het grootste deel van de dag buiten, achter de computer. De wifi hier is super snel en dat is erg prettig.


Aan het einde van de middag duik ik alsnog de fitnessclub in. Als ik daarna in het restaurant wat ga drinken zie ik daar een grote foto van de Amsterdamse grachten hangen. Er ligt ook een Libelle en ik lees over de modetrends in Nederland en Hollandse recepten. Alles lijkt zo ver weg en het is zo anders dan mijn leventje nu. Ik me realiseer me weer extra hoe “happy” ik ben met mijn vrijheid op wielen in de Spaanse zon!  
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten