zondag 29 maart 2015

Afgesloten Van De Wereld



Week 10 - 
Dag 63, Zondag 22 maart 2015 @ Torrevieja 
De plek waar we staan in het havengebied van Alicante stroomt op deze zondagochtend vol met sporters, bootjes en dagjesmensen. Na het ontbijt rijden we door naar Torrevieja, een gezellig toeristisch stadje. We wandelen door de straatjes en over de boulevard. Daarna lopen over de pier waar we een ijsje eten en lopen terug langs de haven. Hoewel het best een leuke stad is om een paar dagen te blijven, hebben we meer behoefte aan natuur, dus besluiten we om de stad weer uit te rijden. Na een tijdje vinden we een prima plekje waar we 25 meter van het strand af kunnen parkeren. We koken uitgebreid en na het eten maken we een strandwandeling. Het is vloed, het water komt steeds dichterbij en het strand wordt steeds smaller en smaller. Helaas is het water nog te koud om te gaan zwemmen, dus keren we maar weer om wanneer er nauwelijks nog strand zichtbaar is. Het ruisen van de zee blijft een heerlijk geluid om bij in slaap te vallen.


Dag 64, Maandag 23 maart 2015 @ Playa Horadada
‘s morgens maken we een wandeling in de natuur. Na de lunch gaan we op pad om de wifi op te zoeken en boodschappen te doen. Dit doen we bij een mega shoppingcentrum. Wanneer we terugkomen bij de camper is het al vrij laat. De plek waar we geparkeerd is op een groot parkeerterrein waar we rustig staan en dat bevalt eigenlijk wel. We blijven dan ook gewoon staan en besluiten de volgende dag pas verder te gaan. We koken, eten en drinken en luisteren naar de muziek die over het terrein galmt. Een achtergrondmuziekje bij het shoppen is misschien best leuk, maar dit is hard. We vragen ons al snel af of die herrie de hele nacht door zal gaan, want het is nogal luid. Uiteindelijk stopt de muziek om 1:00 uur en kunnen we rustig gaan slapen.       

Dag 65, Dinsdag 24 maart 2015 @ El Portus
Harmon is vaak op vakantie geweest in Cartagena en weet daar een mooie plek waar we kunnen staan. Wanneer we daar aankomen valt mijn mond open. Het is echt een waanzinnig mooie plek, we staan midden in een rambla voor een prachtige baai tussen de hoge rotsen met verschillende strandjes. Ik parkeer de camper zo dat ik de zee kan zien tussen de rotsen door. We wandelen het strandje op en wanneer we weer teruggaan zeggen we gedag tegen mensen die er lopen. We worden vrolijk in het Nederlands terug gegroet. We  maken een praatje en er blijkt een camping in de buurt te zijn waar voornamelijk Nederlanders staan. Zelfs dus op deze afgelegen plek kom je overal weer landgenoten tegen... We eten en drinken wat en daarna klimmen we via de rotsen naar de andere kant. We hebben hoog op de heuvel een prachtig uitzicht over de zee, de camping en de baai waar we staan.

Dag 66, Woensdag 25 maart 2015 @ El Portus / Cartagena
Terwijl ik van het fantastische uitzicht geniet werk ik In de ochtend aan mijn boek. Na de lunch gaan we Cartagena in, waar we de binnenstad stad en de haven verkennen. We eten wat en zoeken een plek met Wifi op, waar ik mijn online werkzaamheden doe. Op de mooie plek waar we nu staan heb ik geen bereik, niet telefonisch en ook niet met de wifi. Heel eerlijk gezegd vind ik dat wel even prettig. Het is een ontzettend rustige plek en zonder communicatie middelen is het natuurlijk nog veel rustiger. Harmon maakt terecht grapjes over de afkickverschijnselen die ik heb van mijn internetverslaving. Natuurlijk heb ik het excuus dat het ook mijn werk is, maar toch. De plek is zo afgesloten van de wereld en waarschijnlijk juist is het daarom even een echte "internet vakantie".

Dag 67, Donderdag 26 maart 2015 @ El Portus
Ik begin al aardig gewent te raken aan de rust en het relaxte onbereikbare gevoel. Ik ga er op uit om het naastgelegen dorpje te verkennen. Het is een dorpje van ongeveer 75 huizen en het lijkt bijna onbewoond. We hadden al gehoord dat het dorp vooral in de zomer als vakantiedorp in gebruik is. 

Het is er bijna sprookjesachtig met enkel een strandje, wat huisjes en een enkeling die zit te vissen. Ik wandel de berg op naar een oud afgelegen gebouw waar de bomen door het dak heen groeien. Ik klim nog wat hoger en bekijk vanaf de andere kant, de prachtige baai waar we staan. Harmon gaat in de middag naar kennissen. Het is hem al snel duidelijk dat het hier geen goede plek is voor hem, om te blijven. Hij besluit daarom om ook verder door te reizen naar het zuiden.
      
Dag 68, Vrijdag 27 maart 2015 @ El Portus
Inmiddels is het stralend mooi weer geworden en omdat we niet voor niets aan het strand staan, blijven we nog een dag. Het is hier een té mooi en relaxed plekje om nu al te verlaten. Hoewel ik me'wel wat schuldig voel, omdat ik zowel telefonisch als via wifi niet bereikbaar ben. In de middag bezoek ik daarom de camping, maar ook daar de wifi niet toegankelijk. Stiekem is het ook wel weer heel fijn om zo afgesloten van de wereld te zitten...

Dag 69, Zaterdag 28 maart 2015 @ Cartagena
Het water is op in de camper dus inmiddels spoelen we de afwas met zeewater. In het nabij gelegen dorpje staan kraantjes op het strand waar we water gaan halen. Naar het dorpje loop een gewone weg, maar wij nemen de kortste route. We gaan over het strand, de rotsen en door de branding heen. Met veel lol en droge voeten komen we heelhuids met het water weer terug. Uiteindelijk is het best leuk om even een tijdje op zo'n primitieve manier te leven, maar echt handig is het niet. Vooral niet voor langere tijd. Ik neem dan ook met moeite afscheid van het mooie plekje. 


De stroom is op, alle accu’s, telefoons en computers zijn bijna leeg en we kunnen ook wel weer eens een wasmachine en douche gebruiken, na de huishoudelijke taken maken we ons daarom klaar voor vertrek. We gaan naar de camperplaats in Cartagena. Amper 10 km verder staan we alweer helemaal in de bewoonde wereld. Wanneer we aankomen zitten we al vrij snel weer helemaal aan het internet gekluisterd. De camperplaats met faciliteiten is nu wel even handig, maar het uitzicht van de afgelopen week zal hoe dan ook moeilijk te verslaan blijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten