zondag 1 maart 2015

In Love With Xabia!



Week 6 - Dag 35, zondag, 22 februari 2015 @ Gandia
Het waait enorm in Gandia en wanneer ik bij de eerste stappen op het strand bijna gezandstraald word wandel ik maar snel verder over de boulevard. Ik vertrek daarna richting Oliva. Ik ga daar naar Camping Kiko, want de camper, mijn kleding en ikzelf moeten hoognodig gewassen worden. Ik geef de camper een service beurt, enzovoorts. ‘s Avonds maak ik gebruik van de Wifi in het restaurant en klets ik weer eens wat in het Nederlands.  

Dag 36, maandag, 23 februari 2015 @ Oliva
Na weken van lauwe douches en koude buiten douches is het heel fijn om weer eens onder een echt hete douche te staan. Na mezelf te hebben gewassen is het de beurt aan de camper. Van binnen poets en schrob ik de boel en verfris ik alles wat nodig is. Het is ook nodig om de was te doen, want die heeft zich aardig opgestapeld. Ik ga naar de wasserette en probeer daar ook de droger, maar na 2 keer één uur de was in de droger te hebben laten draaien is het nog niet droog. Uiteindelijk trek ik een provisorisch waslijntje van een boom naar de camper en hang alles erop. Precies als ik daarmee klaar ben betrekt de blauwe lucht en gaat het regenen. Ik vloek, maar laat de boel de boel want, morgen zal de zon wel weer schijnen en hoop ik alsnog de was droog te krijgen.  

Dag 37, dinsdag 24 februari 2015 @ Dénia
Met een droge was en een opgefriste boel vertrek ik van de Kiko camping in de richting van Dénia. Onderweg rij ik een straatje in en sta ik met de camper bijna op het strand! Dit is wel heel erg leuk. Het is een nieuw record, want dit keer hoef ik maar één stap te zetten voor ik op het strand sta. Gelukkig is het strand zeer breed en zal de vloed me vast niet overvallen, zodat ik rustig kan gaan slapen.

Dag 38, woensdag 25 februari 2015 @ Dénia
Wauw! Ik moet zeggen dat het bijzonder fijn wakker worden is zo, met het strand en de zee in zicht vanuit mijn bed. Als ik over het strand wandel zie ik dat ik in een kite-surf paradijs ben. Het is leuk om een tijdje te kijken naar de spectaculaire sprongen die ze maken. Tegen de middag ga ik op pad naar Dénia waar maar liefs drie havens zijn. Ik hou erg van havens, dus zoek ik daar een plekje om te werken. 

In de namiddag breng ik een bezoek aan het oude kasteel van Dénia vanwaar er een prachtig uitzicht is over de stad en de haven. Er is is een klein museum in gevestigd met archeologische vondsten vanaf het jaar 1000 waar ik prachtig beschilderd keramiek zie. Wanner ik verder rij kom ik in Xabia. Daar ga ik de camperplaast op en als ik om me heen kijk zie ik alleen maar Nederlandse nummer borden. Na wat gebabbel met de buren hoor ik sinds lange tijd weer eens ‘weltrusten’.

Dag 39, donderdag 26 februari 2015 @ Xabia
Xabia staat erom bekend, een van de mooiste plaatsen van de Costa del Sol te zijn en ik kan het daar volledig mee eens zijn. I love Xabia! Het strand Playa El Arenal is prachtig, heeft stijl en alles is in de buurt. Er zijn wandelpaden, talloze restaurantjes en ook wifi op het strand. Het is heerlijk schrijven onder de palmbomen!   

Dag 40, vrijdag 27 februari 2015 @ Xabia
De Hollandse gezelligheid begint vandaag al vroeg. Zodra ik mijn camperdeur open klinkt het “goedemorgen”. Misschien best gezellig, maar aan zo weinig privacy ben ik eigenlijk niet meer gewent. Omdat het toch maar tijdelijk is, babbel ik met de een na de ander. Tegen de middag ga ik wandelend op pad naar de andere kant van Xabia. Ik eindig in de haven waar ik een paar uur op een terras schrijf en van een mooi uitzicht geniet. Terug doe ik een power walk langs de mooie kustlijn. In de avond ga ik naar een van de vele tentjes bij Playa El Arenal. Wanneer ik aan een tafeltje ga zitten en mijn laptop wil openen, kan ik hem weer dicht doen omdat er iemand bij me komt zitten kletsen. Later is er ook een bandje en stroomt het volledig vol. Ik besluit dus mijn laptop maar dicht te laten en bestel een wijntje.

Dag 41, zaterdag 28 februari 2015 @ Xabia
Vandaag is de wind op het strand hard, wat het onprettig maakt om te schrijven. Ik voel me dan ook genoodzaakt om een plekje uit de wind te zoeken. Niet getreurd want die zijn er hier genoeg en dus zit ik al snel in de zon en uit de wind aan een kop koffie op een van de vele terrassen. Om mijn benen te strekken ga daarna de natuur in en maak ik een wandeltocht. Na een prachtige klim over de rotsen en langs de vele villa's zie ik het inmiddels vertrouwde strand liggen bij een prachtig ondergaande zonEr zijn veel golfsurfers in het water en de golven zijn vanwege de wind redelijk goed. Ik krijg er zin in om een plank te huren, maar ik besluit toch maar om te wachten tot ik zonder knellend pak het water in kan. Om te kunnen surfen zal ik dus nog een paar maanden geduldig moeten wachten... 

Voor het avondeten wil ik een tomatensoep maken. Halverwege is het gas op. Gelukkig is dit een van de weinige gerechten die ook koud prima smaken en eet ik dus, echt op z'n Spaans Cazpacio. Hoewel ik nog steeds ontzettend van Xabia geniet, zijn er inmiddels redenen genoeg om toch door te reizen. Het gas is op, de camper heeft service nodig en eigenlijk ook, omdat de privacy hier wel erg gering is. Ik besluit dus om morgen weer door te reizen en naar een volgende plaats te gaan. Ondanks dat, is Xabia geheel onverwachts een plaats die ik in mij hart heb gesloten!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten