maandag 23 maart 2015

Van Villajoyosa naar Alicante



Week 9 - Dag 56, Zondag 15 maart 2015 @ Villajoyosa & El Campello
In de ochtend babbel ik wat met de andere camperaars en maak ik een wandeling over het strand. Tegen de middag vertrek ik richting het Camperpark Allicante. Eerst ga nog langs een benzinepomp om een nieuwe Spaanse gasfles, want hoewel ik dol ben op rawfood, is het toch wel fijn om weer eens te kunnen koken. Uit eten, vind ik soms best leuk, maar het is gewoon niet echt gezond, meestal is de prijs kwaliteit niet geweldig en het is niet handig met mijn dieet zonder vlees en gluten.


Bij aankomst bij het camperpark wordt ik vriendelijk ontvangen door de receptioniste die me geduldig alles uitlegt. Ik kan uit een paar beschikbare plaatsen kiezen en ik kies voor een plek tussen de bomen. Bij het inparkeren krijg ik direct aanwijzingen van de buurman. Wanneer ik uitstap blijk ik weer in een soort van Nederlands / Vlaamse kolonie beland te zijn want het welkom enz. is in het Nederlands. Na wat gebabbel ga ik direct aan de slag om mijn gasfles aan te sluiten. Hiervoor heb ik twee tangen nodig en zodra de mannen in mijn omgeving zien dat ik mij gereedschapskist open doen, staan ze al naast me om me te helpen. Het is niet echt nodig, maar ik laat me de hulp welgevallen. De rest van de dag besteed ik aan het internet, uitgebreid koken en heerlijk warm eten.

Dag 57, Maandag 16 maart 2015 @ El Campello
De camperplaats is heerlijk rustig en El Campello is een super saai dorp. Na de drukte van vorige week vind ik dit wel even prima. Ik kan nu tenminste even andere dingen te doen dan de toerist uithangen. In de ochtend maak ik uitgebreid gebruik van de warme douches. Dan is het tijd voor de was. Wanneer ik mijn profetische lijntje wil gaan spannen om de was op te hangen komt mijn buurman aanlopen. Hij vraagt nieuwsgierig wat ik aan het doen ben. Ik vertel hem dat ik de was ga ophangen. Hij zegt dat hij een droogmolen heeft die ik wel mag lenen. Nog voordat ik kan tegenstribbelen loopt hij al weg om de molen te halen en niet veel later hangt mijn was aan de molen te drogen. In de middag werk ik aan mijn boek en tegen de avond ga ik naar het strand en maak ik een daar lange wandeling.  El Campello is echt uitgestorven er is bijna niets open en verder is er in het centrum ook niet echt veel te beleven. Ik doe wat boodschappen en dankzij het weer werkzame gas kook ik zo gezond en uitgebreid mogelijk.  


Dag 58, Dinsdag 17 maart 2015 @ El Campello
Ineens is het weer eens helemaal mis met me. Door mijn chronische ziekte pernicieuze anemie / Addison-Biermer is mijn weerstand vaak erg laag en treden er daardoor vaak infecties op. Ik heb al een tijdje last van een vage blaasontsteking, maar mijn weerstand is blijkbaar nog verder gedaald want ik heb nu ook een enorme kaak/ zenuwpijn. De pijn gaat dit keer maar niet over en het straalt ook verder uit. Na een paar uur pijn te hebben gehad vind ik het tijd worden om maatregelen te nemen. Ik neem pijnstillers, spoel met natrium carbonaat, poets met cocosolie, en neem wietolie in en in de avond trek ik een fles wijn open in de hoop dat het misschien iets verdoofd, maar helaas, niets helpt! Het enige wat werkt is de zenuwen afkoelen door koud water in mijn mond te houden en dat slaapt natuurlijk niet zo fijn, ‘s nachts lig ik dus meer wakker dan dat ik slaap.                 
                           
Dag 59, Woensdag 18 maart 2015 @ El Campello
De pijn is in de loop van de dag veel minder en ik ben reuze opgelucht. Gelukkig ken ik het ontstekingsgevoel in mijn lichaam maar al te goed, want ik heb er al zo vaak last van gehad. Ik weet daardoor inmiddels goed, door de signalen van mijn lichaam. Het belangrijkste is nu dat ik volstrekte rust hou zodat mijn lichaam zelf de ontstekingen zoveel mogelijk kan opruimen. Om die rede doe ik het rustig aan. Ik doe vandaag alleen wat kleine klusje in de camper en werk achter de computer. Het voordeel van het verplichte rustig aan doen, is dat ik weer eens heel veel tijd achter de computer schrijven doorbreng.   
 
Dag 60, Donderdag 19 maart 2015 @ El Campello
Door mijn lamlendige gevoel verdoe ik veel te veel tijd op de sociale media. Soms begin ik er echt weerzin tegen te krijgen. Waarschijnlijk omdat ik maar weinig echt inspirerende post langs zie komen in deze dagen. Het is vooral veel geklaag en gedoe rondom de politiek vanwege de aankomende verkiezingen. Aan de andere kant is de sociale media ook deels mijn werk i.v.m. met de internet marketing van mijn artikelen en boeken. Het is ook vaak erg gezellig om met mijn vrienden te chatten en zo mijn sociale contacten wereldwijd te kunnen onderhouden. Vandaag is er echter maar weinig lol te beleven en toch blijf ik weer veel te lang op Facebook hangen. Dat komt natuurlijk omdat ik me te beroerd voel om echt iets ander te doen. Het is tijd om deze saaie pek te verlaten. Het lijf kan dan wel tegenwerken, maar de geest wil ook wat. Ik blijf toch nog maar even staan omdat het heerlijk rustig is hier om uit te zieken en omdat ik pas  zaterdag een afspraak heb in Alicante. Ik ontmoet daar Harmon een Nederlandse vriend die de afgelopen paar maanden in Alicante heeft gewerkt. Hij gaat ook richting het zuiden en we zullen een tijdje samen reizen.   


Dag 61, Vrijdag 20 maart 2015 @ El Camp
Met een vervelende blaas en een dik opgezwollen gezicht probeer ik er maar weer het beste van te maken. Ik douche, ruim de camper op, werk wat en wandel el Campello in voor wat boodschappen. Dan wordt ik gebeld door Harmon. Het blijkt dat hij vandaag al vertrokken is, van het verschrikkelijke werkt waar hij was. Hij komt mijn kant op. Het is een fijn weerzien met Harmon en Robinio, zijn hondje. We hebben beide veel meegemaakt de afgelopen maanden en zitten dan ook tot diep in de nacht onze ervaringen uit te wisselen. We eten, lachen en het doet ons duidelijk goed om weer eens wat bewustere en diepzinnigere gesprekken over van alles en nog wat in het Nederlands te hebben

Dag 62, Zaterdag 21 maart 2015 @ Alicante
Na het wakker worden merk ik al snel dat de zwelling in mijn kaak is verdwenen en ik voel me gelukkig ook stukken beter. In de ochtend doen we huishoudelijke zaken en surfen we wat op het internet. In de middag breekt het zonnetje door en na een aantal minder mooie dagen kunnen we eindelijk weer eens lekker buiten zitten om van de zon te genieten. Aan het eind van de middag gaan we naar Alicante. Al vrij snel vinden we zowel voor de camper als Harmons auto goede gratis parkeerplekken. We parkeren in de buurt van de haven en wandelen het centrum in om wat boodschappen en wat andere zaken te regelen. Daarna wandelen we door richting de haven. Onderweg laat Harmon me een paar waanzinnig mooie, oude, grote, bomen zien. Een van de bomen is zo groot dat een van de takken die tot de overkant van de weg loopt door een paal moet worden ondersteund. Het is een prachtig zicht. In de haven ligt voor miljoenen aan jachten en we kijken onze ogen uit naar de megalomanen schepen. We zijn van plan langs het water verder naar het zuiden te rijden en net voorbij Alicante een plek te zoeken voor de nacht. Voordat we Alicante echt uit zijn, rijden we een doodlopende weg in langs het havengebied. Eigenlijk vinden we het daar wel prima, en vinden een parkeerplek aan het water die heerlijk rustig is. Het is al vrij laat maar op z’n Spaans koken en eten we nog uitgebreid. Voordat we het weten is het alweer diep in de nacht, maar ach, het is heerlijk wanneer je zo tijdloos kunt leven!     

1 opmerking:

  1. Lekker dat je je weer iets beter voelt!! Leuk om je verslag zo nu en dan eens deels (deeltje) door te nemen..goodluck

    BeantwoordenVerwijderen